pondělí 4. května 2009

Chorvatsko ostrov Cres I



Počasí si s námi zase zahrává, chvíli je horko, pak zase přijdou dny pěkně studené a člověk by nejraději vyrazil někam do teplých krajin. Já jsem dneska vybrala chorvatský ostrov Cres a tak nějak jsem nemohla přijít na to jak ho uvést, aby slova vystihla celou jeho nádheru. Nakonec jsem si vzala na pomoc internet a našla jsem přesně to, co jsem hledala. Já bych to líp nenapsala, kdybych tu seděla do rána, tak tedy budu s dovolením citovat.


Cres je chorvatský ostrov, který kdosi proměnil v koráb plující v čase. Tisíciletí se tu přírody nedotkla. Tak stále nabízí vůni svých aromatických středomořských bylin, let supa Bělohlavého, ptáka, který vyhynul ve většině evropských zemí. Kráčet uličkami cresských měst znamená procházet branou do antického světa. Mnohá z nich jsou místa, která zaznamenala první lidské kroky před dvěma, třemi, ba i čtyřmi tisíci lety! A když se k tomu přidá zdejší cresský sýr, olivy, víno, krásné ženy a pláže, kdo by chtěl takový koráb opouštět?


Ale já bych chtěla Cres předvést nejenom jako bezvadné místo na koupání, ale taky jeho nezaměnitelnou přírodu. Ještě se chci omluvit za kvalitu fotek, byly to moje první výtvory s digitálním foťákem a tak nějak to není ono.







Největší město ostrova je město Cres, je to krásné historické městečko s bohatým nočním životem, spoustou venkovních restaurací a rybáren.


Za soumraku, když poleví největší vedro se ve městě začíná rozbíhat noční život


Sotva opustíte hranice města okamžitě se ocitnete v nekonečných olivových hájích
a pokud nejste líní udělat krok dají se na pobřeží objevit kouzelné zátoky kde nejsou téměř žádní lidé
A když se vám nechce péct na slunci, není nic krásnějšího, než si lehnout pěkně do stínu pod rozkvetlé granátové jablko
Na Cresu je dokonce i jedna z mála přírodních písečných pláží Meli


Je k ní kouzelná procházka mezi ohradami pro ovečky a když máte štěstí potkáte i želvičky
A co takhle vyrazit do hor a kochat se nekonečnými rozhledy?
a k večeru se projít po pláži...
No řekněte, není Cres nádherné místo?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky