sobota 9. dubna 2011

Tvarohová bábovka a korunové koláčky

Původně jsem neměla v plánu zveřejňovat recept na tvarohovou bábovku, protože je hodně známý, ale na přání je tady


Tvarohová bábovka

250g tvarohu
250g práškového cukru
120g oleje
3 vejce
350g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
sklenička vlažného mléka
rozinky
tuk a mouka na formu

Tvaroh, cukr, olej a žloutky vyšleháme, přidáme mouku smíchanou s práškem do pečiva, mléko, rozinky a nakonec vmícháme tuhý sníh z bílků.
Těsto dáme do vymazané a vysypané formy a zvolna upečeme.

Na Maminčiných receptech jsem ještě objevila recept na korunové koláčky, hned jsem je vyzkoušela a byly taky výborné.

Korunové koláčky


500 g polohrubé mouky, 42 g kvasnic, špetka soli, 2 vejce, 250 ml mléka, 6 lžiček krystalu, 125 g stoprocentního tuku
Nádivka: 250 g tvarohu, 1 žloutek, rozinky, cukr dle chuti

Postup

Z teplého mléka, cukru a kvasnic necháme vzejít kvásek. Do mísy dáme mouku se solí, celá vejce a na hrubém struhadle nastrouhaný tuk. Vlijeme kvásek a zpracujeme ve vláčné těsto. Necháme pořádně vykynout. Lžící vykrajujeme kousky, plníme tvarohovou nádivkou, klademe na plech, potřeme vejcem a posypeme drobenkou. Ve vyhřáté troubě upečeme dorůžova.

Já jenom dodám, že jsem je opět zadělávala jako všechna kynutá těsta v domácí pekárně.

A nakonec bych chtěla poděkovat Janičce za ocenění mého blogu, sice bych teď měla ocenit já jiné blogy, ale už opravdu nevím koho, protože snad všechny blogy na které chodím už toto cenění dostaly


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky