neděle 9. října 2011

Formový-vytlačovaný perník

Tak už to na mě přišlo taky. Počasí venku pod psa a navíc se o mě začala pokoušet nějaká viróza, tak jsem víkend strávila pěkně doma, za kamny. A protože nevydržím jen tak marodit, zadělala jsem trochu těsta a upekla první várku perníků do forem.
Formy loni těsně před Vánocemi sehnala Pája na aukru ale už nezbyl čas je vyzkoušet až dneska. Formy byly poměrně levné a už vím proč, jsou z velmi měkkého dřeva, řekla bych že lipového a těsto se z nich velice špatně dostává, ale já jsem vydržela a tady je výsledek.
Možná si ještě pamatujete na článek ve kterém jsem formy ukazovala.




Takhle vypadají syrové perníčky po vyndání z formy.
A jak jsem dělala těsto? 150g tmavého medu jsem zahřála k bodu varu s lžičkou perníkového koření a lžičkou skořice po vychladnutí jsem do medu přidala mouku v poměru 1:1 žitná s pšeničnou, asi 200g musí se opatrně, po troškách aby těsto nebylo řídké ani moc tuhé to se musí vyzkoušet Mrkající
Zadělávání takového množství těsta trvá asi půl hodiny, pak se nechá pár hodin odležet pokud zřídne je potřeba mouku ještě přidat.
A potom už stačí jenom formu vytřít olejem a mačkat a ořezávat až je hotovo.


Když jsem měla všechny perníčky hotové, zakryla jsem je utěrkou a nechala do rána odpočívat a potom klasicky upekla, potřela rozšlehaným vajíčkem a nechala ještě chvilku zapéct.
A přála bych vám cítit tu vůni, kterou tu dneska po pečení perníčků máme Usmívající se
Jestli se vám moje perníčky líbí jukněte tady






Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky