středa 23. května 2012

Sirup ze smrkových výhonků

Recept na tenhle sirup jsem objevila loni a hodně mě zajímalo, jak může takový sirup - někde se uvádí taky med - chutnat.
Loni jsem se k jeho výrobě nedostala, ale letos jsem nezaváhala a v sobotu jsme vyrazili s košem na výhonky.
Výhonky se sice mají trhat do 14. května a mají mít maximálně pět centimetrů. U nás se ale všechno nějak opozdilo a výhonky jsou v této délce ještě teď.



Pro výrobu jedné dávky sirupu budeme potřebovat:
  • 350 g smrkových výhonků
  • 1 litr vody
  • 1 vymačkaný citrón
  • 1,35 kg cukru
Postup je naprosto jednoduchý. Výhonky opláchneme pod tekoucí vodou, vložíme do hrnce a spaříme 1 litrem vroucí vody. Přidáme šťávu z citrónu zakryjeme a necháme dva dny odležet. Potom scedíme, do výluhu z výhonků přidáme cukr a vaříme 1- 1,5 hodiny podle toho jak chceme mít sirup hustý. Vaříme na velice mírném ohni, spíš jenom necháme lehce probublávat. Po této době sirup zhoustne a dostane tmavě medovou barvu. Vařící sirup plníme do vypařených sklenic, zavíčkujeme a otočíme víčkem dolů. Už se mi několikrát stalo, že se mi zavařeniny zkazily a protože je vaření sirupu hodně časově náročné, raději jsem ještě sirup krátce zavařila.
No a takto to dopadlo.






Z jedné dávky sirupu je asi pět malých skleniček, já jsem byla na velkou ránu a vařila jsem rovnou ze dvou dávek, tím pádem se doba vaření protáhla na tři hodiny a skleniček mám devět a půl Smějící se
Sirup se mi povedl hustý jako řidčí med a dokonce i připomíná chuť tmavého lesního medu. Je prý velice vhodný na slazení čaje, posiluje imunitu, používá se jako podpůrný prostředek při léčbě astmatu, nachlazení a zánětu horních cest dýchacích. Tak jsem zvědavá až dorazí chřipková epidemie jak to s tímhle všelékem zvládneme Mrkající




A aby sirup nelahodil jenom jazyku, ale i oku uháčkovala jsem na pár skleniček ozdobné kloboučky.
Dva menší jsem háčkovala od oka, na ten větší jsem objevila předlohu na netu a upravila ji po svém. Až budu mít chvilku pokusím se udělat srozumitelný popis.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky