středa 1. července 2009

Zimní čaj


Zítra brzo ráno už konečně odjíždíme na dovolenou, jen mám trochu obavy z počasí, ale kdo je poslední dobou nemá? Abyste se tu po dobu mé nepřítomnosti nenudili, vkládám recept na zimní čaj, jak ho dělám já. Asi si řeknete, že jsem se zbláznila - v červenci zimní čaj, ale v červenci proto, že všude uzrává - tedy letos spíš hnije - spousta drobného ovoce. Takže na jednu dávku zimního čaje budeme potřebovat:

1 litr červeného rybízu
1 litr různého ovoce, které máme zrovna po ruce- maliny, borůvky, jahohy...
2 pomeranče i s kůrou
2 citróny i s kůrou
0,5 kg cukru
5 hřebíčků
1 lžičku mleté skořice
130-150 ml rumu (jak kdo má rád)

Všechno ovoce omyjeme, citróny a pomeranče nakrájíme na kostičky i s kůrou, větší ovoce taky pokrájíme. Všechno dáme do vysokého plechu, zasypeme cukrem, přidáme koření a pečeme v troubě asi třičtvrtě hodiny na 220 stupňů. Občas promícháme. Po vyndání z trouby přidáme rum, zamícháme a ihned plníme do sklenic, uzavřeme víčkem a otočíme. Prý se nemusí sterilovat- nekazí se. Já jsem letos tento čaj dělala poprvé minulý týden, zatím žádná plíseň neroste.
No a jak si uvaříme chutný ovocný čaj? Do hrnku asi na dvě deci dáme 1-2 kávové lžičky ovocného základu a zalijeme vařící vodou.Je to opravdu výborný ovocný čaj jaký v obchodě nekoupíte.




Tak s chutí do práce, a já jdu balit!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky