čtvrtek 3. března 2011

Vzácná návštěva

Před několika dny jsem psala o probouzejícím se jaru a najednou je všechno jinak. Předpověď slibovala krásné slunečné počasí až do soboty, ale včera už fučel ledový vítr a dneska bylo zataženo a celý den pod nulou. Je to vidět i u krmítka. Zatímco v minulých teplých dnech si přiletěl zobnout jen tu a tam nějaký ten ptáček, od včerejška je krmítko zase v obležení a včera dokonce přiletěl na večeři párek hýlů obecných. Hodně let jsem tyhle ptáčky neviděla a v krmítku vůbec poprvé. Nejdřív přiletěl sameček asi zkontrolovat bezpečnost a za několik minut přiletěla do krmítka i samička.
Když jsem psala o agresivitě brhlíka, netušila jsem ještě co dokáže hýl. Zasedl krmítko a dokud se dosyta nenazobal, nepustil k sobě žádného jiného ptáka. Sotva dosedla sýkorka na okraj krmítka hned se po ní zle ohnal. Samička však byla ještě horší a nechybělo moc a peří by lítalo!

Tak takhle vypadá útočící samička.
Když jsem dneska přijela z práce bylo krmítko úplně prázdné. Hned jsem ptáčkům nasypala a sotva za mnou zapadly dveře přiletělo hejno vrabčáků, zvonků a čížků. Hýlové se vrátili asi kolem půl páté, doufám, že je neuloví některá z našich koček.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky