čtvrtek 11. srpna 2011

Léto budiž pochváleno...

Počasí zrovna dvakrát nepřeje letním radovánkám a nejlíp je v posledních dnech doma za kamny. Jak už jsem psala, čekala mě doma po návratu z dovolené spousta zeleniny, která čekala na zpracování.
V první řadě jsem z většiny paprik a rajčat navařila a zavařila spoustu leča, ale na to má každý svůj osvědčený recept.
Máme rádi i čerstvé zeleninové saláty a na jeden náš oblíbený přináším recept.

Lehký zeleninový salát



4 rajčata
2 červené papriky
1 velká okurka
1/2 balíčku těstovin
1 balení balkánského sýra
sůl, pepř, olivový olej, ocet, cukr, bazalka

Zeleninu nakrájíme na kostičky, smícháme s uvařenými a vystydlými těstovinami, přidáme lžíci olivového oleje a koření, ocet, sůl a cukr podle chuti. Nakonec opatrně vmícháme na kostičky nakrájený balkánský sýr, necháme hodinu odležet a podáváme. Je to výborná a lehká večeře.

A protože i cuketám se letos daří, upekla jsem výborný cuperník. Pro vás, které ho neznáte přináším recept.

Cuperník


3 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
2 lžíce kakaa
1 lžička koření do perníku
hrst sekaných ořechů (nemusí být)
Všechny sypké suroviny smícháme dohromady

3 celá vejce
1/2 hrnku oleje
1/2 hrnku mléka
Tekuté suroviny rozkvedláme v hrnku a nalijeme do suchých, nakonec přidáme
2 hrnky nahrubo nastrouhané cukety
Těsto dobře promícháme a nalejeme na vymazaný a vysypaný plech
Upečeme ve vyhřáté troubě.
Hotový moučník můžeme polít čokoládovou polevou.


Rajčata dozrávají i tomhle počasí, původně jsem myslela, že kečup dělat nebudu, ale z jedné dávky už je hotový taky

Domácí kečup


2 kg rajčat
1/2 kg cibule
5 kyselých jablek
1 lžíce soli
Pokud chceme kečup trochu pikantní přikrájíme ještě dvě feferonky

Rajčata, cibuli a jablka nakrájíme, přidáme sůl a promícháme. Během chvíle pustí zelenina vodu a proto nemusíme podlévat,dáme vařit.
Potom přidáme
15 kuliček celého pepře
5 kuliček nového koření
3 hřebíčky
kousek celé skořice
půl lžičky zázvoru
1 polévkovou lžíci sladké papriky
Toto množství pomalu vaříme asi tři hodiny až se objem zmenší tak na polovinu. Potom propasírujeme a přidáme 100g třtinového cukru. Podle chuti můžeme přidat trochu octa, já jsem měla hodně kyselá jablka, tak nebyl potřeba.
A tohle jsem zavařila z jedné dávky



A protože mám opravdu rajčatový rok, tři kila jsem nasušila a budu nakládat do oleje recept určitě přidám taky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky