pátek 12. srpna 2011

Sušená nakládaná rajčata

Jak jsem tu už psala, mám letos opravdu rajčatové žně.
Takhle vypadá záhon rajčat na zahrádce a ještě jeden takový znáte ze skleníku. Ten ve skleníku už mám z většiny sklizený a zpracovaný a teď mě čeká ještě venkovní úroda.



A protože už opravdu nevím co s nimi, pokusila jsem se o sušená rajčata nakládaná v olivovém oleji.
Recept jsem našla na internetu tady je odkaz, ale já jsem tak trochu dělala po svém.
V receptu suší rajčata na poloviny, já jsem měla obavy jak bych je sušila, tak jsem každé rajče rozkrájela na čtyři stejně silné plátky. Rajčata jsem před krájením ještě spařila vařící vodou a oloupala.
Oprášila jsem sušičku na ovoce, kterou mám sice už pár let, ale moc ji nepoužívám a rajčata nakrájená na plátky jsem v ní sušila asi 8 hodin.



Na jednom platu jsem usušila paličku česneku a protože jsem hajdalák, bazalku jsem použila sušenou z pytlíku.
Usušená rajčata a česnek jsem namačkala do sklenice, jednotlivé vrstvy jsem prosypala bazalkou a trochu solí, pro trochu pikantnější chuť jsem přidala kousky jedné feferonky bez semínek a celé zalila olivovým olejem.



Ze tří kil rajčat mám půlitrovou sklenici, která bude týden odpočívat v lednici a potom ochutnáme, je to tedy docela pracný a vzhledem k množství spotřebovaného olivového oleje a elektřiny ani nejlevnější způsob zpracování rajčat tak jsem zvědavá až ochutnám .


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky