úterý 3. dubna 2012

Tak trochu retro - lis na těsto

Tuhle věcičku jsem objevila o víkendu při jarním úklidu téměř zapomenutou zastrčenou v zadní polici ve špajzu. Je to pamětnice stará něco kolem třiceti let, ale minimálně posledních deset jsem ji nepoužila. Díky tomu, že byla opravdu hodně zastrčená odolala mnoha mým likvidačním záchvatům a dožila se trochu opotřebovaná, ale zcela funkční jednadvacátého století.
Originální krabice je opravdu hodně poničená, což svědčí o častém používání, datum výroby na dně krabice už dávno vybledlo a jestli ještě existuje kovozávod Semily opravdu netuším.





Dneska jsem tedy zadělala trochu těsta a vyzkoušela, jestli jsou máslové sušenky pořád tak dobré jako za mého dětství.





Lis je z hliníku a je tedy opravdu hodně ošoupaný a pohromadě drží spíš už jenom silou vůle. Nakonec se mi z něho sušenky podařilo dostat.
Takhle vypadaly syrové...




...a takhle po upečení






A věřte, nebo ne jsou stejně dobré jako když mi bylo deset let Usmívající se
Převapilo mě, kolik z vás lis má a proto přidávám recept na tyto

máslové sušenky
  • 500 g hladké mouky
  • 280 g másla
  • 140 g cukru
  • 4 žloutky
  • Vanilkový cukr
Mě se těsto zdálo moc tuhé a tak jsem přidala ještě asi půl bílku. těsto zaděláme na vále, do části přidáme kakao a necháme asi hodinu odpočinout. Pečeme na 170 stupňů do růžova.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky