pondělí 5. listopadu 2012

Ubrus pro tři generace

Krásný pondělní večer vám přeji Usmívající se
Dneska jsem vám chtěla ukázat pouze ubrus, který si vyšívala o letošních prázdninách na jídelní stůl dcera Adéla. Je opravdu krásný a zvolila si zlaté barvy, které dodaly ubrusu sváteční ráz. Ubrus je vyšit křížkovou technikou na bílé panamě.




Potom jsem si ale uvědomila, že mě vlastně vzor tohoto ubrusu provází od dětství. Úplně poprvé vyšla předloha na tuto výšivku kdysi dávno někdy v sedmdesátých letech minulého století v takových malých sešitcích s ručními pracemi, které se jmenovaly Ateliér Květen a odebírala je naše mamka a ta taky vyšila první z těchto ubrusů. Zvolila tenkrát výšivku červeno-modrou. Ubrus už prokousal zub času a nepoužívá se, na dně skříně jsem ho ale přece jenom ještě objevila a vyfotila.



Podruhé jsem ho vyšívala já, pouze v modrých barvách aby se mi hodil k cibulákové sadě nádobí. Čas se na něm už taky podepsal, ale tu a tam ho ještě dávám na stůl.



A tady jsou pohromadě všechny ubrusy tří generací vyšívaček a upřímně vám řeknu, že dneska už bych se do takovéhle piplačky znovu nepouštěla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky