pondělí 30. července 2018

Graselovy stezky

Krásný letní večer vám přeji! Dneska jsme podnikli náš první dovolenkový výlet. Asi si řeknete že jsme blázni, v tomhle vedru, ale vzhledem k tomu, že má být čím dál větší nebylo co odkládat. Když jsem tak koukala kam by se dalo vyrazit na jednodenní výlet, zaujaly mě Graselovy stezky a jelikož stále čekáme na nosič na kola byl to výlet autem do bodu A a pak pěší okruh asi pátnáctikilometrový. Graselovy stezky vedou česko-rakouským pohraničím, které je pro nás jihočechy vcelku rychle dostupné. Bod A byl rakouský Raabs s hradem nad řekou Dyjí odkud jsme vyrazili směrem na Lindau.
Cesta vedla mezi poli kde ochotně pózovali motýli, viděli jsme pohanková a slunečnicová pole i pole čerstvě posekaného ostropestřece, jinak nás ale tato stezka moc nezaujala a tak jsme se v Lindau vydali vlastní cestou. Kam? O tom až příště.

Raabs je malebné městečko, s náměstím plným květin a krásnými výhledy na řeku Dyji a hrad. Ráno jsem vyfotila jenom pár snímků, odpoledne když jsme se vrátili zpátky se zatáhlo a spadlo i pár kapek.
Hrad je soukromý, asi se dá i navštívit po předchozí domluvě, ale brána byla zavřená, tak jsme ho jenom obešli, škoda.







ale teď zpátky, ráno mezi poli...
boží muka, křížek nebo kaplička na každé mezi, to je rakouský venkov.



pohankové pole jsem viděla na vlastní oči poprvé...


a těch motýlů všude! Tihle u nás nejsou, loni jsem je viděla v Českém krasu a teď tady




... a pak jsme přešli lávku přes potok Seebsbach a zamířili jsme k hlavnímu cíli dnešního výletu, ale jak jsem psala v úvodu, o tom zas někdy příště.



Přeji vám pohodové letní putování!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky