sobota 18. srpna 2018

Stráž nad Nežárkou

Stráž nad Nežárkou je další město kam by od nás kamenem dohodil a zbytek došel. Jezdili jsme přes ní do Českých Budějovic až do doby než se okolo Stráže vybudoval obchvat.
A jak už to bývá, sejde z očí, sejde z mysli...
a tak jsem to měla až do letošního jara, to jsem se na blogu myslím, že to bylo u Helenky dočetla, že zámek ve Stráži i park má nového majitele, že je krásně opravený a přístupný veřejnosti. Já si zámek ve Stráži pamatuji jenom jako oprýskaný ústav sociální péče takže mé srdce zaplesalo a já začala plánovat výlet do téměř zapomenutého místa. O dovolené nám to nevyšlo, a na dnešek jsme neměli žádné plány tak hurá na výlet. Plán byl dojet do Stráže autem, prohlédnout si zámek a hlavně park a potom cyklovýlet asi 30ceti kilometrový okruh okolo Stráže.
Zámek se otevírá v deset hodin dopoledne, to by ještě šlo, že má atraktivní prohlídkový okruh jenom dvě prohlídky denně to chápu, zase tolik lidí sem nejezdí, ale že se do parku platí vstupné jako součást prohlídkového okruhu, který se koná jenom ve všední dny, a nikoli o víkendech tak to mi hlava nebere...
... že jednou z majitelek zámku byla Ema Destinová, to ví asi každý kdo o Stráži někdy slyšel a tak jsme si za 90 Kč na osobu prohlédli její muzeum, kde je samozřejmě přísný zákaz focení (a to už se taky moc nevidí) bylo nám dovoleno podívat se na nádvoří a to je tak všechno.
Musím uznat, že noví majitelé tu udělali obrovský kus práce, podle toho co jsme viděli musí být park nádherný, bohužel nám nebylo přáno. Je to snad první letošní výlet, ze kterého jsem hodně zklamaná, a rovna tam, kde bych to vůbec nečekala, ale to se tak někdy stane, prostě necítila jsem se tady jako vítaný návštěvník a nemám z návštěvy zámku ve Stráži nad Nežárkou vůbec dobrý pocit.







A po návratu z projížďky na kole jeden trochu méně známý pohled na Stráž




Přeji vám krásný zbytek víkendu!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky