čtvrtek 4. března 2010

Drátkovaná vajíčka

Drátování mě už dlouho lákalo, hlavně odrátovaná velikonoční vajíčka. Na různých jarních trzích v minulých letech jsem si jich pár nakoupila a zkoumala, jakže se to asi dělá? Nakonec jsem si vzala na pomoc ještě internet. Zjistila jsem jaké drátky se používají a kde se dají objednat, na různých stránkách které se drátování věnují jsem podrobně nastudovala techniku, zjistila jsem že na tom nic není a ještě než mi přišly vhodné drátky jsem se s vervou pustila do díla. Na první pokus jsem sáhla po včelařském drátku, který používám většinou na vázání adventních věnců a ostatních vánočních dekorací. Zdál se mi poměrně tenký a lehce ohebný a myslela jsem si, že vajíčko bude hotové raz dva. Nebylo. Drátek se ohýbal špatně, dělaly se na něm nerozmotatelné smyčky, ale nějak jsem to dokončila. Teď se nelekněte, protože je to fakt tragédie.

Techniku jsem pochopila, ale provedení tak na 5-
Řekla jsem si, že včelařský drátek asi nebude ten správný a počkala až mi pošta doručí drátek přímo určený na dekorativní drátování. Dala jsem na doporučení jedné paní a jako další pokus odrátovala kamínek. Prý na něm není tolik vidět začátečnická nedokonalost jako na vajíčku, ale i ten doporučený drátek se mi kroutil jako živý a smyčky se dělaly přesně tam kde jsem nechtěla. Nakonec vznikla nějaká pseudoryba, keré jsem znechuceně namalovala oko fixem.
Drátování jsem asi na dva týdny pověsila na hřebík a o volných chvílích se věnovala tomu co umím a co mi jde. O minulém víkendu mi to ale nedalo a na svět přišel pokus číslo tři. Tohle vajíčko jsem drátovala neuvěřitelné dvě hodiny, asi stokrát jsem ho chtěla rozšlapat, ale nakonec jsem ho dokončila.

Opět je každé očko jiné, drátek se mi kroutil, lámal a klouzal po skořápce. Dráteník ze mě asi nikdy nebude, nevím jak drátek připravit aby se na něm nedělaly smyčky a jak dosáhnout toho aby bylo jedno očko jako druhé. Asi zůstanu u háčkování, to když se nepovede, vypárám a jedu znova to se z drátkem nedá a při jeho poměrně vysoké ceně mě dělat aušusy ani nebaví. Poradíte mi někdo jak na drátování?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky