středa 7. března 2012

Slepice z papíru

Před časem jsem u Marťuly na blogu objevila krásnou slepici pletenou z papíru. Hodně dlouho mi trvalo, než jsem se k jejímu vytvoření odhodlala. Základní ošatku jsem pletla přesně podle popisu u Marťuly, potom jsem ruličky rozdělila na čtyři části. Ošatka je oválného tvaru, na užších stranách je hlava a ocas a na širších křídla. Ke krku jsem přidala z každé strany po ruličce z křídla a pletla jsem šipkovým vzorem v řadách sem a tam. Postupně jsem krk zužovala a to tak, že jsem vždy krajní osnovní ruličku spojila z druhou, po pár řadách jsem spojila třetí a čtvrtou a když jsem měla všechny osnovní ruličky v dvojicích rozdělila jsem je, trochu vytvarovala do kulata a upletla hlavu od oka přiměřeně velkou k tělu.
Postup jsem nefotila, ten má na stránkách Marťula, tak jenom rozpletená hlava.



Křídla a ocásek jsem pletla podobně, akorát jsem vždycky po zdvojení jednu osnovní ruličku odstřihla a zbylé jsem ohnula a přivázala provázkem.
Slepici jsem namořila mou oblíbenou barvou višeň a dvakrát nalakovala bezbarvým lakem. Krk se pěkně zpevnil a křídla a ocásek jsem vytvarovala. Oči, zobák a hřebínek jsou z barevné plstě a jsou přilepené lepidlem Herkules. Největší problém jsem měla se sháněním červené plsti, u nás měly všechny barvy kromě červené a černé, ani na internetu se mi moc nedařilo nakonec jsem potřebné barvy sehnala na Fléru a včera jsem slepici dokončila.
Dneska jsem ji venku na sluníčku vyfotila s primulkou.
Nečekala jsem jak bude slepice veliká ošatka má 29x 25 cm a celá slepice je vysoká 36 cm









Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky