úterý 12. května 2015

Z Hrubé Skály na Valdštejn-část první

Kolem desáté dopoledne, hned jak jsme se ubytovali, jsme vyrazili do skal. Z Radvánovic kousek po asfaltce do vesnice Doubravice a potom po modré mezi domy do lesa až pod zámek Hrubá Skála a myší dírou mezi skalami vzhůru na zámek. Z myší díry vylezete u hotelu Štekl. I zámek Hrubá Skála slouží jako hotel. Je tam restaurace a moc pěkné posezení na terase. Přístupná je jenom věž a rozhodně stojí za to se na ni vypravit a poprvé se rozhlédnout po Českém ráji.

No a po výstupu na věž a malém občerstvení vyrážíme po červené do skalního města. Cílem našeho prvního výletu je skalní hrad Valdštejn, ale to je ještě hodně daleko. První zastávkou je skalní útvar Adamovo lože a potom odbočujeme po žluté na Zámeckou a Mariánskou vyhlídku.

Vracíme se zpět na červenou a jdeme se pokochat na vyhlídky Na kapelu a U lvíčka. Před hodinou jsme seděli na terase u zámku a sluníčko svítilo a hřálo jako uprostřed léta. A najednou se přihnaly mraky jak v říjnu, dokonce i pár kapek na nás spadlo, ale za hodinku se zase vyčasilo. Ani se podle fotek nechce věřit, že takové zvraty v počasí děly během několika desítek minut...

Původně jsme chtěli jít rovnou na Valdštejn, ale pan Kreysa nám doporučil zastavit se ještě na Kopicově statku a byla to moc dobrá rada, ale o tom zase příště.
Přeji Vám pohodový zbytek večera a krásnou dobrou noc!