neděle 24. července 2011

Zeleninové čatní a slaný cuketový koláč

Nevím jak u vás, ale u nás je počasí akorát tak na zavařování. Celý den poprchává a je pod mrakem, a protože mi úroda zeleniny už pomalu přeplnila špajz rozhodla jsem se pro výrobu zeleninového čatní. Z několika receptů, které jsem objevila vznikl tenhle jeden a s výsledkem jsem moc spokojená.

Budeme potřebovat:
1 kg rajčat
1 kg paprik
1 kg cibule
1/2 kg cukety
1 rajský protlak
20 dkg cukru
2 lžíce soli
1 dcl octa
Kousek celé skořice, 5 hřebíčků, 2 feferonky (kdo má rád ostřejší může dát i víc)

Rajčata, papriky a cibuli umeleme na strojku na maso. Cuketu zbavenou jader nahrubo natrouháme a všechno dáme vařit do velkého hrnce. Přidáme rajský protlak, sůl, cukr, ocet a koření a pomalu vaříme asi hodinu. Cuketa čatní krásně zahustí tak hodina úplně stačí.

A tohle je z jedné várky. Je výborné ke grilovanému nebo pečenému masu.



A protože mi po výrobě čatní ještě půl cukety zbylo, upekla jsem k večeři


slaný cuketový koláč
700 g cukety nastrouháme, posolíme a necháme chvíli odležet až pustí vodu tu slejeme a cuketu lehce vymačkáme
200 g tvrdého sýra nastrouháme hrst odebereme na posypání
200 g šunky nakrájíme na kostičky
75 ml oleje
200 g hrubé mouky
2 vejce
1 prášek do pečiva
Bylinky, nebo koření podle chuti

Všechny ingredience smícháme, koláčovou formu vymažeme a vysypeme naplníme těstem ozdobíme nakrájeným rajčetem a sýrem a pečeme asi hodinu na 190 stupňů. Upečený koláč necháme trochu vychladnout a potom krájíme na porce.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky