pátek 27. ledna 2012

Hraběnčin koláč a víkend!!!

Venku mrzne, jen to praští. Dneska ráno u nás bylo -15 a teď už je zase -8. Odpoledne krásně svítilo sluníčko a když jsem stála na zastávce autobusu krásně tam hřálo.
A bude prý hůř, na příští týden hlásí až -20 i náš kocour z toho upadnul do zimního spánku a nic s ním ani nehne Smějící se





A tohle jsou moje pidi orchidejky. Tu růžovou jsem dostala od manžela k svátku a bílou jsem si koupila už před pár lety. Od léta odpočívala a teď se chystá každým dnem vykvést.


No a na závěr trocha mlsání. Na víkend jsem upekla hraběnčin koláč, určitě ho většina z vás zná a jestli ne tak tady je stručný receptík.


HRABĚNČIN KOLÁČ
450 g polohrubé mouky
1 hera
150 g cukru
4 žloutky
1 prášek do pečiva

Náplň
1 kg nastrohaných jablek
2 skořicové cukry
hrst nasekanách ořechů

Sníh
4 bílky
150g cukru

Ze surovin vypracujeme těsto. 1/3 odebereme a dáme na chvíli do mrazáku. Zbytek rozválíme na plát a dáme na plech. Na těsto dáme jablka smíchaná se skořicovým cukrem a posypeme sekanými ořechy.
Z bílků a cukru vyšleháme tuhý sníh, který namažeme na jablka na sníh nastrouháme zbytek těsta a dáme upéct do růžova.



Mějte se všichni krásně a užijte si klidný a pohodový víkedík Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky