čtvrtek 16. února 2012

Maková bábovka

Včera jsem upekla makovou kynutou bábovku. Suroviny jsem do pekárny sypala tak trochu od oka, ale nakonec jsem dala dohromady i jednoduchý recept.


Na velkou bábovku budeme potřebovat:
200 ml mléka
80 ml oleje
1 vejce
špetka soli
400 g polohrubé mouky
3 polévkové lžíce cukru
2 rovné lžičky sušených kvasnic, nebo půl kostičky čerstvých
Pokud je těsto řídké přidáme mouku, pokud husté přidáme mléko. Těsto musí být vláčné, ale nelepivé aby šlo po vykynutí válet.
Těsto jsem zadělávala v pekárně, ale tohle malé množství se dá dobře zadělat i ručně.

Než nám těsto vykyne připravíme si makovou nádivku:
1 menší hrnek máku umeleme zalijeme stejným množstvím mléka přidáme 3 lžíce medu, 1 lžičku mleté skořice a přivedeme k varu po rozvaření medu zahustíme namletými dětskými piškoty.


Vykynuté těsto vyklopíme na vál, namažeme makovou nádivkou, posypeme rozinkami ( kdo nemá rád nemusí)
Zatočíme jako závin a vložíme do bábovkové formy, necháme ještě chvíli kynout a pečeme na 170 stupňů asi třičtvrtě hodiny. Propečení bábovky vyzkoušíme špejlí.


Včera nám pěkně nachumelilo a nafoukalo, tenhle pohled není asi nikomu v posledních dnech vzácný, ale kdyby náhodou tak dvě fotky z naší zahrady. Pod tou kopou sněhu na první fotce se skrývá moje azalkoviště.




Přeju vám klidný zbytek pracovního týdne a pohodový nadcházející víkend Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky